Itävallan reissu

itävalta10
itävalta27
itävalta12

Meidän reissumme alkoi Oulun lentokentältä kahdeksan aikoihin aamulla. Matka ei alkanut kovin hyvin, sillä ruumaan menevissä matkatavaroissa oli yhteensä kuusi kiloa liikaa painoa. Kävelimme turvatarkastuksen läpi, ja odotimme koneeseen nousua hetken.

Hesinkiin päästyämme menimme Heurekaan, jossa oli meidän onneksemme Lasten lääketieteen päivä. Hinnat olivat vähän halvemmat ja toimintaa enemmän. Mä tykkäsin nuoran päällä pyöräilemisestä sekä seitsemän sisarusta -jutusta. Söimme Heurekassa brunssin (suunnitelmana oli syödä noutopöydästä, mutta oli lauantai ja näin ollen brunssi. Sekin maksoi aika paljon odotettua enemmän..). Sen jälkeen lähdimme takaisin lentokentälle ruuan kautta ja odottelimme, että lento lähtee.

Lento Helsingistä Itävaltaan Salzburgiin kesti yhteensä kaksi tuntia ja viisitoista minuuttia, joten olimme perillä kahdentoista aikoihin. Etsimme autonvuokrausfimoja hetken ja lunastimme auton. Ajoimme tunnin päähän Bad Gasteinin kylään, josta kerroin edellisessä postauksessa.

Sunnuntai päivä meni kierrellessä kylässä, kauppareissulla, ja ihan vaan rentoutuessa. Sää oli ihanan aurikoinen ja lämmin sekä sunnuntaina että maanantaina. Maanantaina lähdimme rinteille ja ajoimme parkkipaikalle väärästä suunnasta. Nousimme tuhannen metrin korkeudesta yli kahteen kilometriin gondolihissillä. Laskettelimme koko päivän Bag gasteinin ja Bad hofgasteinin välimaastossa. Tiistaina taas satoi räntää ja oli kylmempi ilma. Eteen ei oikein nähynyt ja siksi laskettelu jäi vähän vähemmälle. Vaikka keli oli surkea ja räntää satoi joissakin kohdissa ihan kunnolla, ei ylhäälläkään tuullut arviolta kolmea metriä sekunnissa enempää minään päivänä.

Keskiviikkona kävimme vähän kauempana olevassa Zel am see nimisessä -tunnetussa kylässä. Söimme mäkkärillä ja kävimme muutamassa kaupassa. Olisin halunnut pysähtyä ottamaan kuvan järvestä ja sen takana olevista vuorista, mutta muita ei tietenkään huvittanut pysähtyä.llemmalla laskimme 2.5 kilometrin mittaisen kelkkamäen, teimme ruokaa ja pelasimme korttia.

Torstaina ja perjantaina sää oli parempi, joten laskettelimme aamusta neljään asti. Torstain vietimme Dorfgasteinissa, jossa olivat mielestämme parhaat rinteet, ja perjantain Bag Gasteinissa.

Lauantaina lähdimme ajamaan aamusta, sillä hotellihuone oli luovutettava puoli kymmeneltä. Ajoimme Salzburgin isoimpaan Europark -kauppakeskukseen, jossa parkkipaikat olivat katolla. Kiertelimme, shoppailimme ja vietimme aikaa siellä parisen tuntia. Seuraavaksi suunnitelmissa oli pitsa.

Kauppakeskuksessa oli yksi potenttiaalinen pitsapaikka, mutta kaikki paikat olivat varattu. Päätimme lähteä ajamaan lähimpään pitseriaan, mutta emme löytäneet parkkipaikkaa.  Seuraavaksi suunnitelmana oli käydä Salzburgin vanhassa kaupungissa. Emme taaskaan, yllätysyllätys, löytäneet parkkipaikkaa. Kiertelimme keskustassa jonkin aikaa, ja sitten löysimme kalliossa olevan parkkihallin. Ja se oli koko ajan ihan nenämme edessä!

Käytimme tähän pyöriskelyyn noin tunnin. Pitseriassa otin pienen pitsan, ja se oli todellakin pieni, ihan liian pieni. Söimme ja katselimme vanhaa kaupunkia (ja tämä mestari unohti kameran autoon!!) ja jossain vaihessa ajoimme lentokentälle. Loput illasta odottelimme pienenpienellä Salzburgin lentokentällä. Siellä oli vähän istumapaikkoja, joten osa ihmisistä istui kauppakorejen päällä.

Nukuimme seuraavan kuuden tunnin yön Helsingin lentokenttähotellissa. Aamulla lensimme takaisin Ouluun.

1. Wau miten ihania kuvia! ♥

2. Kiitos! Tuolta ei oikein voi olla saamatta onnistuneita kuvia :)